אחד האתגרים הגדולים בעיצוב הבית הוא ניצול חכם של שטחים קטנים. חדר הארונות הוא לרוב חלל מצומצם שנדרש למקסם אותו. אז איך עושים את זה? איך מעצבים חדר ארונות קטן שייראה גדול ומרווח יותר?

להלן מספר רעיונות וטיפים:

צבעים בהירים וגוונים ניטרליים

אחת הדרכים המועילות ביותר להרחבת תחושת החלל היא שימוש בצבעים בהירים לקירות, רצפה ותקרה. גוונים ניטרליים כמו לבן, בז' וגווני פסטל בהירים ממשיכים את זרימת האור בחדר ומונעים תחושה של חנק. ניתן ליצור נקודות עניין בעזרת דגשים צבעוניים על גבי ריהוט או אביזרי נוי.

תאורה חכמה

חשיבה נכונה על מערכת התאורה תוכל לתרום רבות למראה המרווח של החדר. מלבד תאורה ראשית עוצמתית, שילוב של גופי תאורה נוספים כמו תאורת לד על מסילות או שילוב ספוטים יוצרים דרמטיות ותחושת עומק. תאורת לד גם משלימה נפח מבלי להאיר יתר על המידה חללים קטנים.

מראות

הדרך הקלאסית להרחבת חלל קטן היא שילוב של מראות בגדלים שונים שמשקפות את האור והריהוט ויוצרות איזון חדש. ניתן לשחק עם קירות מראה, מראות גדולות מול ארונות או לצייד חללים קטנים במראות זוויתיות יפהפיות.

ריהוט ממויין ומזערי

חשיבה על עיצוב חדר הארונות דורשת שימוש ברהיטים בגדלים מינימליסטיים ומזעריים שלא יעמיסו על החלל. כדאי לוותר על רהיטים כבדים וגדולים ולהתמקד בפריטים קומפקטיים עם פונקציות מרובות. ארונות מודולריים, מיטות זוגיות קטנות ושולחנות עבודה קומפקטיים יוצרים תחושה של מרחב עשיר.

אחסון חכם על הקירות

ניצול הקירות הוא הדרך הטובה ביותר לנצל שטח זניח בחדר קטן. יש לפנות עדיפות לארונות קיר רחבים עם מגירות וארונות תלויים לאחסון. אפשר גם לתלות מדפים צפים על הקירות או לספק ראשים מיטה עם מדפי אחסנה משולבים.

חלונות ועיצוב תאורה חכם

קיימת חשיבות רבה לשימור זרימה חופשית של אור טבעי בחדר הארונות לשמירת תחושת המרחב. יש להימנע מוילונות וחלונות מסורבלים ולאפשר כניסה מקסימלית של אור טבעי. בנוסף, תאורת יום ממוקדת וספוטים מוגנים התלויים מהתקרה ישמרו אוירה מרווחת יותר.

פונקציונליות וגמישות הם גם השיקולים החשובים בארגון חדר הארונות הקטן. יש לאפשר מעברים נוחים בין האזורים השונים, לשמור על מינימום ריהוט שאינו הכרחי ולהקפיד על קומפקטיות וסדר קפדני.

עיצוב נכון של חדר ארונות קטן באמצעות תאורה חכמה, חללים פתוחים, צבעים נכונים, מראות והשתקפויות וריהוט מזערי, יאפשר למקסם את השטח הזעיר ולייצר תחושה נעימה ומרווחת של חלל מרחבי הרבה יותר מגודלו האמיתי.

חברת קלאס דלת מומחית בתכנון חדר ארונות מציגה את הפתרונות האפשריים לחדר ארונות קטן.

אחד הטריקים היעילים ביותר לחדר ארונות קטן הוא שימוש בריהוט מרחף ומוגבה מהרצפה. זה נותן תחושת חלל גדולה יותר, חושף שטחי רצפה ויוצר אפקט של מרחב פתוח למרגלות הריהוט. קונסטרוקציות מוגבהות, שידות וארונות עם רגליים גבוהות, מדפים צפים על הקירות – כל אלה משחררים שטח ויזואלית ומונעים תחושה דחוסה של ריהוט כבד על הרצפה.

הימנעות ממראה צפוף ומלא ריהוט היא כלל ברזל נוסף. בחדר ארונות קטן עדיף להשאיר אזורים פנויים כמה שיותר, עם ריהוט מועט ממוקד רק בשטחי הפינות והקירות. הדבר דורש שימוש בריהוט דו-תכליתי שמשלב מגירות ומדפים לאחסון כך שהפריטים לא מתפזרים בחלל. דוגמא לכך היא מיטה עם מגירות אחסון או שולחנות שמכילים תאי אחסון מרווחים.

חדר ארונות קטן

פינות קבועות ועגולות יכולות גם ליצור אשליה של חלל רחב יותר. הימנעו מפינות חדות של ארונות, שולחנות ומיטות ונסו למתן אותן עם עיגולים וקשתות. קווי מתאר רכים של הריהוט יקלו על תנועה וחוסכים שטחים מבוזבזים בפינות קצרות.

מעבר לריהוט, ניתן ליצור גם אלמנטים מעוגלים קבועים בחדר כמו קשתות קיר, נישות עגולות בקיר לאחסון או טור ארונות עגול לאורך הקיר. תוספות כאלה מייצרות זרימה עיצובית חלקה יותר המשדרת רוחב ומרחב גדול יותר.

עיצוב קיר אחורי בחדר ארונות הוא אמצעי נוסף המוסיף למראה המרווח. קיר אחורי בגוון שונה ממראה הקירות הרגיל, או עשוי מחומרים כמו בטון חשוף, עץ או לבנים – יכול לייצר מראה עמוק יותר בחדר. הקיר האחורי גם יכול לשמש כרקע לאזור אחסון  ואביזרים דקורטיביים שמרחיבים את תחושת המרחב בחדר.

סיכום

דבר אחרון חשוב, כשמתכננים חדר ארונות קטן צפוף יש לשים דגש על חומרים קלילים ופשוטים כמו עץ בהיר, מתכת מוברשת וזכוכית. חומרים כבדים מדי יעמיסו על החלל הצפוף ויוסיפו תחושת צפיפות והכבדה. לחילופין, גם שימוש בחומרים מבריקים יכול ליצור אשליה אופטית של חלל גדול יותר בזכות ההשתקפויות הרבות.

 בסופו של דבר, השגת תחושת מרחב בחדר הארונות הקטן דורשת שילוב חכם של טכניקות ריהוט, חומרים, תאורה וקווים עיצוביים – שיאפשרו למקסם את השטח הקטן ולהפיח בו אווירה פתוחה ומזמינה ככל הניתן.